Tips om de zomer door te komen - VolleybalXL

Tips om de zomer door te komen

De zomerstop. Voor veel volleyballers een welkome uitkomst. Om bijvoorbeeld te herstellen van een blessure of om je op te laden voor een nieuw seizoen. Maar een zomerstop van 2 of zelfs 3 maanden is niet wenselijk voor iedereen. Zeker niet voor de jeugd.  Of als je in de maanden gewoon contributie blijft betalen.

Wat kun je doen tijdens de zomer? Wij hebben een aantal mogelijkheden voor je op een rij gezet die je zelf óf als vereniging kunt doen tijdens de zomer.

Tip 1: Slimmer langer doortrainen

Veel teams kampen met de vraag of ze lang(er) door moeten trainen na de laatste competitiewedstrijd. Dat kan, maar het is beter om even een periode van 1 of 2 weken rust in te lassen voordat je de draad weer oppakt. Je kunt na deze periode de trainingen weer oppakken. Het inlassen van een rustperiode geeft spelers met fysieke klachten de tijd om te herstellen en zal ervoor zorgen dat iedereen na deze rustperiode weer fris en met motivatie in de zaal staat.

Tip 2: Mooi weer? Ga beachen!

Het klinkt simpel. Maar het is een tip die nog lang niet gebruikelijk is binnen alle teams of verenigingen. Ga lekker het zand op als het mooi weer is. De beachvolleyballocaties zijn de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond geschoten. Maak een groepsapp aan binnen je vereniging en spreek af om op een vast moment in de week te gaan beachen. Pak ook nog wat toernooitjes mee. Dat niet alleen super leuk en leerzaam. Het is net even wat anders dan in de zaal trainen en je pakt verschillende facetten van de volleybalsport mee.

Tip 3: Geniet van Oranje!

De zomerperiode is de periode dat de nationale teams weer in actie komen. Zo spelen de vrouwen o.a. de Nations League in eigen land en gaan ze zich voorbereiden op het Olympisch kwalificatietoernooi en het EK. Ook de heren hebben een drukke zomer met o.a. de Golden European League, het Olympisch kwalificatietoernooi en het EK in eigen land. Genoeg topvolleybal in eigen land en ook op TV te bekijken.

Tip: ga naar het EK volleybal voor Heren. Dan heb je direct je eerste teamuitje te pakken.

Tip 4: Doe helemaal wat anders.

Je bent misschien even helemaal klaar met volleybal. Weinig gewonnen, je hebt een @#$%! seizoen gedraaid of je zat niet op je plek in het team. Dat is vervelend. In zo’n geval doe je er goed aan om het volleybal even links te laten liggen. Ga wat anders doen. Ga lekker hardlopen, fietsen of pak je vishengel… Zet volleybal even uit je hoofd. Wedden dat het je goed doet en je in augustus weer zin hebt om de zaal in te gaan?

Tip 5: Bereid je alvast voor op het nieuwe seizoen

Ben je helemaal tot rust gekomen? En kun je niet wachten om de zaal weer in te gaan? Bereid je dan alvast voor op het nieuwe seizoen door aan je conditie en fysieke gesteldheid te werken. Zo heb je ook alvast een kleine voorsprong op je teamgenoten. Mooi toch? VolleybalXL heeft een aantal fysieke oefeningen voor je waarmee je alvast aan de slag kunt.

15 mei 2019

Volleybaloefeningen

Fysiek
Tactiek
Techniek
Multiskills
Spelvormen
CMV oefeningen
Service / Opslag
Aanval
Set-up
Posities

 

Volg ons op Twitter

VolleybalXL 9,5 /10 - 11 beoordelingen

© VolleybalXL 2019 | Bekijk ook: www.volleybal.net

Loop dit niet mis...

✓ 250+ oefeningen voor alle leeftijden
✓ CMV, A-B-C jeugd en senioren
✓ Trainingsplanner
✓ Volledige toegang VolleyLab
✓ Uitgebreid zoekfilter

Meer dan 1000 trainers gingen je voor...

 

Ja, ik wil ook profiteren!
X